בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

עורך דין הסכם ממון

עורכי דין הסכמי ממון

עורך דין הסכם ממון מסייע לבני זוג לערוך את הסכם הממון, הסכם המגדיר את כל ענייני הרכוש והממון בנישואין או בקשר הזוגי. על פי חוק אין חובה לערוך הסכם שכזה, אך כאשר עורכים השוואה בין אלו אשר ערכו הסכם בין בני הזוג, לבין אלו שלא, רואים בבירור את יתרונות ההסכם.

לכן בטרם הנישואין, פנו אל עורכי דין הסכמי ממון על מנת לערוך עבורכם הסכם שכזה. ואם הנכם נשואים ולא ערכתם הסכם, לעולם לא מאוחר. ישנם רק הבדלים פרוצדורליים בהליך המשפטי הנדרש לאישורו.

עו“ד הסכם ממון בראשון לציון, אורי עמר, עומד לרשותכם לצורך הכנת הסכם ממון בהתאמה אישית.

עורך דין הסכם ממון

עורך דין הסכם ממון

בשביל להדגים את חשיבות ההסכם, עורכי דין הסכמי ממון מבקשים להסביר מהי ברירת המחדל מבחינת החוק כאשר בני הזוג לא ערכו הסכם ממון.

במקרים בהם אין הסכם ממון בין בני זוג, על רכושם חל חוק יחסי ממון הקובע כי הרכוש המשותף יחולק באופן שווה בשווה. כלומר נקודת המוצא השיפוטית היא כי החל ממועד הנישואין ועד ליום פקיעתם, ישנו שיתוף מלא בנכסי בני הזוג, והחלוקה היא שוויונית. בית המשפט עשוי לפסוק אחרת, בהתאם לנסיבות המקרה. וזוהי גם אחת הסיבות מדוע משפטי גירושין מתארכים וכוללים מאבקים רבים.

שימו לב כי נכסים שהיו ברשותו של אחד מבני הזוג, בטרם הנישואין, כמו גם נכסים אשר התקבלו בירושה/מתנה במהלך הנישואין, יישארו רכושו של בן הזוג עליו הם רשומים. כלומר לא תתבצע חלוקה של נכסים אלו.

הערה: חוק יחסי ממון נכנס לתוקפו ב 1.1.1974, ואינו תקף לגבי זוגות שנישאו לפני כן. עבורם תקפה חזקת השיתוף. גם ידועים בציבור הם תחת חזקת השיתוף ולא תחת חוק יחסי ממון.

עורכי דין הסכמי ממון

עוד הסכם ממון בראשון לציון

צורת החלוקה על פי חוק יחסי ממון עלולה לגרום לתחושות תסכול במצבים בהם בני הזוג מתגרשים. יתכן כי אחד הצדדים ירגיש כי הוא זה שתרם בצורה ניכרת לצבירת הרכוש, למשל בזכות הכנסה גבוהה יותר באופן משמעותי, ולכן החלוקה אינה צודקת. וזכרו, הסכם הממון הוא הסכם לעתיד, ברגע מיסוד הקשר הזוגי אינכם יודעים מה יהיה מצבכם הכלכלי בעוד עשור או שניים בהם אתם עשויים להתגרש.

המטרה של עורך דין הסכם ממון היא ליצור עבורכם הסכם בו אתם חופשיים להגדיר את אופן חלוקת הרכוש, ולא להשאיר זאת למחוקק. נכון, המחשבה הראשונה עלולה להיות קצת מרתיעה. הרי האהבה פורחת, ולמה לקלקל עם חוזים משפטיים. אך בפועל ההפך הוא הנכון – הסכמי ממון בין בני זוג מסייעים להכניס בהירות להיבטים הכלכליים של הקשר הזוגי. כך שלא רק שהם נותנים מענה לתרחיש עתידי שבו בני הזוג יחליטו לפרק את הגשר הזוגי, בכוחם גם להפחית מתיחויות במהלך הקשר הזוגי. האמור נכון באופן מיוחד ביחס לזוגות הנכנסים לפרק ב' ומעוניינים להגדיר מראש איזה רכוש ישותף ואיזה יישאר נפרד, על מנת לדאוג ליורשים הנפרדים של בני הזוג וכן להיכנס באופן מושכל לקשר הזוגי ולוודא שאכן מדובר בקשר רציני ומשמעותי.

מה כולל הסכם ממון?

ראשית כל נבהיר כי עו"ד הסכם ממון בראשון לציון עורך הסכם בהתאמה אישית לצרכים של בני הזוג והנסיבות הרלוונטיות, כך שכל הסכם ממון הוא שונה. אך למרות זאת הסוגיות העיקריות העומדות על הפרק הן זהות בדרך כלל, ולכן בכל הסכמי הממון אנו צפויים לראות התייחסות לרכוש קיים, רכוש עתידי ואופן החלוקה במקרה של פירוק הנישואין. אפשר גם להכניס התייחסות לאופן ההתנהלות הכלכלית לגבי הרכוש המשותף והרכוש וההכנסות של שני הצדדים. ישנם גם זוגות המגדילים לעשות ולהתייחס לנושאים של משמורת על ילדים ואת נושא המזונות.

להסכם הממון לאחר אישורו בבית הדין/המשפט יש תוקף של פסק דין, והוא יכול למנוע הרבה מתיחות במקרה של גירושין. כאשר ישנו הסכם ממון, גירושין בהסכמה יכולים להיות הליך מהיר ופשוט שאינו דורש התדיינות משפטית. אך זה לא הכל. חשוב לדעת שגם במקרה של פטירה – ולא רק גירושין – הסכם הממון יגדיר את החלוקה בין בני הזוג וישפיע רבות על הירושה שתגיע ליורשי כל אחד מבני הזוג.

עו"ד הסכם ממון בראשון לציון

עורכי דין הסכמי ממון

מחפשים עורך דין הסכם ממון? עורך דין ומגשר אורי עמר עומד לרשותכם.

יש להניח כי יש לכם שאלות רבות בנושא, כמו שאלות לגבי הסכם ממון על דירה או שאלות לגבי ירושה. כאן אוכל לענות לכם על כל השאלות לגבי הסכמי ממון, והסברת כל ההיבטים המשפטיים של הנושא, תוך כדי חיפוש הפתרון האופטימלי עבור המקרה שלכם.

עורך הדין אורי עמר עומד בראשו של מרכז הגישור שיח, דבר המעניק ערך מוסף לשירותיו. במהלך עבודתו בתור עורך דין הוא הבין את המוגבלות של ההליכים המשפטיים, וראה כיצד ניתן להשיג פתרונות אופטימליים דווקא מחוץ לכתלי בית המשפט.

הליכי הגישור מתאימים לכל סוגי הסכסוכים האזרחיים, אך יש להם חשיבות גבוהה בעיקר כאשר מדובר בנושאים מתחום דיני המשפחה. משרדנו מרבה לעסוק בגישור גירושין, מתוך מטרה להשיג הסכם גירושין בהסכמה, ללא צורך בהתדיינות משפטית. וזאת לצד גישור בסכסוכים אזרחיים באופן כללי.

יש לנו הבנה גדולה של הליך הגירושין והצרכים השונים, דבר שמסייע לנו גם לגבש את הסכמי הממון באופן מיטבי.

שיח מרכז גישור  בפייסבוק

עורך דין הסכם ממון עורכי דין הסכמי ממון עו"ד הסכם ממון בראשון לציון

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן