בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

הסכמי ממון 5 עובדות שלא ידעתם

משרד עוד ממון בלוד

הסכמי ממון 5 עובדות שלא ידעתם – הרבה דובר על הסכמי ממון ועל החשיבות שלהם, אך הפעם החלטנו להיות תמציתיים ולדבר על 5 עובדות מעניינות שלא ידעתם על הסכמי ממון.

כמובן שלא נכסה את כל הנושא, ואין זה תחליף לייעוץ משפטי, לצורך כך אתם מוזמנים לפנות אל משרד עו"ד ממון בלוד שם תוכלו לקבל ייעוץ אישי. עורך דין ממון בלוד אורי עמר מביא איתו ניסיון רב בתחום של הסכמים בין בני זוג, לרבות הסכמי ממון ידועים בציבור.

עורך דין ממון בלוד

הסכמי ממון 5 עובדות שלא ידעתם

חושבים שאתם יודעים הכל על הסכם ממון? אולי לא.

  1. ניתן לאשר הסכם ממון לאחר הנישואין – הסכם ממון הוא חוזה, ולכאורה זה לא דבר מובן מאליו לאשר את החוזה לאחר שבפועל כבר החלה שותפות זוגית. זה נשמע כמו קודם להיכנס לדירה, ורק אחר כך לחתום על חוזה הרכישה או השכירות.
    אבל הסכם ממון הוא אינו הסכם רגיל, וניתן לאשר אותו גם לאחר תחילת הנישואין. כמובן שיש שוני בהליכי האישור, אך הדבר אפשרי ומקובל.
  2. התוקף המשפטי של ההסכם תלוי בגורמים חיצוניים – על פי חוק החוזים, חוזה משפטי תקף באישורם של אלו השותפים לו. נכון יש כל מיני תנאים לכריתת חוזה, אך אין צורך בגורם שיאשר אותו. למשל אם חתמתם על חוזה שכירות, החוזה בתוקף מעצם החתימה עליו.
    אך זהו אינו המצב כאשר מדובר בהסכם ממון בין בני זוג, כאן יש צורך בגורם חיצוני שיאשר את ההסכם. במידה וזהו הסכם ממון לפני נישואין, יש לאשר אותו בפני רשם הנישואין או הנוטריון או בפני בית הדין או בית המשפט לענייני משפחה. במידה ומדובר בהסכם ממון לאחר נישואין, האישור אפשרי רק בפני ערכאה שיפוטית.
    שימו לב כי לעתים עורכי דין משפחה ממליצים בכל מקרה לאשר את ההסכם בפני ערכאה שיפוטית, גם כאשר זהו הסכם טרום נישואין. זאת על מנת למנוע טענות עתידיות של מרמה, זיוף וכו‘.
  3. ניתן להתייחס למניעת סרבנות גט בתוך הסכם הממון – ניתן ואף מומלץ, במסגרת הסכם הממון או בהסכם נפרד, לקבוע מנגנון המחייב את שני בני הזוג בתשלום מזונות הדדיים, חיוב אשר חל כבר מעת החתימה – אך בפועל תהיה לו משמעות רק אם אחד מבני הזוג ירצה להיפרד ובן הזוג האחר יערים קשיים במתן או בקבלת הגט. סוגיית הסרבנות היא סוגייה כאובה ביותר – וניתן בסבירות גבוהה למנוע אותה בעזרת התייחסות לנושא בהסכם הממון.
  4. הסכם ממון עשוי להפחית מתיחות בחיי הזוגיות – כאשר לקוחות פונים אל משרד עו"ד ממון בלוד, הדבר בדרך כלל מלווה בחשש וזהירות רבה. בעיקר כאשר ישנו צד אחד היוזם את המהלך.
    הצד היוזם תמיד חושש כי הצד השני יגיב בכעס, ויראה זאת כחוסר אמון בו. אך בפועל, כאשר עורך דין להסכם ממון מסביר את הדברים ברגישות המתאימה (ולצורך כך ישנה עדיפות כי יהיה זה עורך דין שהוא גם מגשר בהכשרתו), ניתן להסביר כי זה הצעד הנכון ובפרט כשמדובר בזוגיות בפרק ב'.
    הסכם ממון מסיר הרבה אי וודאות מחיי הזוגיות. ולמרות כי לפעמים נראה כי הוא פוגע ברומנטיקה, בפועל בכוחו לחזק את חיי הזוגיות, אך אכן צריך לנקוט ברגישות המירבית.
  5. ביטול הסכם ממון, לא פשוט! – האם ניתן לבטל הסכם ממון? התשובה היא כן. אבל הדבר אינו מובן מאליו. הרי כבר בעת חתימת ההסכם בני הזוג נדרשו לאשר אותו בפני גורם מוסמך. הכוונה של המחוקק היא לוודא כי שני בני הזוג מבינים היטב את משמעות ההסכם והוא מקובל עליהם. לכן לאחר שניתן אישור שכזה, יהיה קשה לטעון משהו אחר.
    אך כן, היו מקרים בהם הוגשו עתירות לבית המשפט בטענה שההסכם אינו תקין מיסודו, לצורך הדוגמה הושג בכפייה או מרמה, ובית המשפט ביטל את ההסכם.

הסכמי ממון 5 עובדות שלא ידעתם

משרד עו"ד ממון בלוד

אלו היו רק כמה אנקדוטות לגבי הסכם ממון, אך כמובן שלא כל סוגיה רלוונטית עבור המקרה שלכם. אם הינכם עומדים לפני נישואים, וגם אם אתם אחרי ואין לכם הסכם, כדאי לפנות אל עורך דין ממון בלוד. אצל עורך הדין תוכלו לקבל ייעוץ אישי, תוך כדי התייחסות לכל הסוגיות הרלוונטיות עבור המקרה הפרטי שלכם.

עורך הדין יוכל להסביר לכם על כל ההשלכות של ההסכם, תוך כדי סקירה של מצבים שונים הרלוונטיים עבור בני הזוג. למשל האם יש להם ילדים מנישואים קודמים, כיצד זה משפיע על ירושה, מה קורה במקרה של גירושין וכו‘.

עורך דין ממון בלוד

משרד עוד ממון בלוד

משרד עו"ד ממון בלוד אורי עמר מעניק שירות מסור למגוון לקוחות מכל המגזרים. אורי עמר, עורך דין ומגשר, מרבה לעסוק בסוגיות המשפחה ופתרון סכסוכים אזרחיים, לרבות סוגיות צוואות וירושות.

הניסיון המשפטי של אורי עמר, ובפרט הניסיון בגישור, מוכיח שוב ושוב את הנחיצות והחשיבות של הסכמי ממון – ועריכתם בפני מגשר מעלה משמעותית את ההצלחה של עריכת הסכם ממון תוך שימור זוגיות בריאה וחיובית.

בנוסף, במקרה של פרידה חלילה, יש סיכוי גדול יותר שבני הזוג יצלחו בקלות יחסית את חלוקת הרכוש והסוגיות הרכושיות ויצליחו לבצע גירושין בהסכמה.

עורך דין גישור גירושין אורי עמר התקשרו עכשיו

 

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן