בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

עורך דין גישור

עוד גישור ברחובות

בשנים האחרונות ישנה הבנה כי באמצעות עורך דין גישור והליכי גישור ניתן לפתור סכסוכים בצורה יעילה יותר. הליכי גישור פותחים לנו את הדלת לפתרונות יצירתיים יותר, בהליך מהיר וזול יותר. וכיום אנו יכולים לראות הליכי גישור בסכסוכים אזרחיים, לדוגמת גישור בסכסוכי ירושה או גישור גירושין.

במאמר זה נדבר על תפקידו עורך הדין בתהליך הגישור.

עו"ד גישור ברחובות

עורך דין גישור ברחובות

תפקידו של עורך דין גישור ברחובות הוא תפקיד מכריע. אך אין להתבלבל, המגשר אינו מוסמך להכריע או לכפות החלטה על אף אחד מהצדדים. היכולות האישיות של המגשר לנהל את ההליך הרגיש, יכולות להכריע בין הצלחה לבין כישלון.

לא פשוט לנהל הליכי גישור. אנו עורכי הדין רגילים בדרך כלל לגישה של ייצוג לקוח, כלומר ייצוג צד אחד בסכסוך. אם זהו סכסוך גירושין או אולי תביעה כספית, עורך הדין רגיל להעניק ייצוג משפטי הרואה מולו רק את הצד של מרשו. הוא מנסה למקסם את הישגיו המשפטיים, על חשבון הצד השני. וזהו ההפך הגמור מתהליך גישור. לא כל עורך דין עוסק בגישור, ישנן הכשרות נפרדות לגישור על מנת לרכוש את הכלים המתאימים והידע המקצועי.

מגשר לא חייב להיות עורך דין. אך הידע המשפטי הוא יתרון עבור המגשר, והוא מסייע להפוך את ההסכמות לחוזה משפטי, כמו למשל הסכם גירושין או כל הסכם הנדרש בהתאם לאופי הסכסוך. עם זאת, יש לשים בצד את כל צורת המחשבה האופיינית לבתי המשפט ועבודתם השוטפת של עורכי הדין, ולהיכנס אל תוך נעליו של המגשר.

מבחינה משפטית, מגשר מחויב לכללים מסוימים על פי תקנות בתי המשפט (גישור), התשנ"ג-1993

  • לנהוג בהגינות, בתום לב וללא משוא פנים.
  • לסרב לקבל מינוי לגישור אם יש בינו ובין אחד הצדדים קשר אישי, או חשד לניגוד עניינים.
  • להעמיד את הצדדים על הצורך להתחשב בעניינו של קטין או פסול דין הקשור בסכסוך.
  • לא להשתמש בכל מידע המגיע אליו במהלך הגישור לכל צורך שאינו קשור בגישור.
  • לא לגלות כל מידע שהגיע אליו במהלך הגישור לכל צד שאינו קשור לגישור.
  • לא להעביר מצד אחד לשני מידע שנתגלה לו על ידי אותו צד, אם נדרש לשמור מידע זה בסוד.
  • לא לייעץ לבעלי הדין בעניין מקצועי שאינו בתחום התמחותו ולא לתת חוות דעת מקצועית על שאלה שבמומחיות אף אם היא בתחום מומחיותו.
  • לא להיות צד להסכם אליו יגיעו הצדדים ולא לקבל כל זכויות או חובות על פיו.
  • ועוד.

 

  • עורך דין גישור

עורך דין גישור

נניח ופניתם אל עורך דין גישור ברחובות, למשל לצורך גישור גירושין, כיצד מתנהל הליך הגישור?

באופן טבעי יש לכם הרבה שאלות לגבי ההליך, ולכן הדבר הראשון הוא לפגוש את המגשר. שני הצדדים יפגשו אותו יחדיו, והוא יסקור בפניהם את הליך הגישור.

במקרה של גירושין, מקובל ששני בני הזוג מתחלקים בעלות הגישור. ותהיו בטוחים כי תעדיפו לשלם על הליך גישור ולא עבור עורך דין גירושין עבור כל אחד מבני הזוג.

כל מה שייאמר בהליך הגישור הוא חסוי, ומבחינה חוקית לא ניתן לעשות במידע מהליך הגישור שום שימוש בהליך משפטי.

ההליך עצמו ידרוש מספר פגישות, חלקן יהיו פגישות עם רק אחד מהצדדים, וחלקן יהיו פגישות משותפות. עורך דין גישור הוא ניטרלי בהליך, ואינו תופס שום צד בסכסוך. ולפיכך גם לא מעביר מידע מאף אחד מהצדדים.

באמצעות הפגישות, המשותפות והאישיות, עורך עו"ד גישור ברחובות יכול להתרשם מהציפיות של כל אחד מהצדדים, מה חשוב עבורו ומהן עמדותיו בנושאים השונים הרלוונטיים לסכסוך. המגשר מקדם את התהליך בכך שהוא מחדד את האינטרסים המשותפים, ומסייע לגשר מעל נקודות המחלוקות. והשאיפה היא להגיע להסכמות אשר ינוסחו במסגרת הסכם משפטי.

כמה זמן נמשך תהליך גישור? קשה לתת תשובה לשאלה זו, זה תלוי בסוג המחלוקת, במורכבותה, בנכונות של הצדדים להתגמש ועוד.

עוד גישור ברחובות

עורך דין גישור ברחובות

לא קל להיות עורך דין ומגשר, אך כאן דווקא בולט במיוחד היתרון של עורך דין גישור אורי עמר. גישור הוא למעשה התפיסה המאפיינת את כל עבודתו ובה הוא מאמין.

עורך הדין עמר עומד בראש מרכש הגישור ’שיח‘, מרכז שהקים לאחר שנוכח לבעייתיות והמוגבלות של ההליכים המשפטיים בפתרון סכסוכים. ולא רק שבמסגרת מרכז הגישור הוא מעניק סיוע ללקוחות רבים, הוא הפך לדמות משמעותית בתחום הגישור, ומעניק הרצאות וסדנאות בנושא.

שיח מרכז גישור  בפייסבוק

עורך דין גישור עורך דין גישור ברחובות עו"ד גישור ברחובות

המדריך השלם!

מדריך מיוחד שילווה אתכם לאורך הליך הגירושין בהסכמה

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן