בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

עו"ד הסכם ממון

עוד הסכם ממון בירושלים

עריכת הסכם בין בני זוג, כמו גם בחירת עו“ד הסכם ממון שיערוך את ההסכם, הם אחד הדברים החשובים ביותר לכל זוג הרוצה לבסס את הקשר הזוגי. הסכם ממון מתאים לזוגות לפני החתונה, בעזרתו ניתן להסדיר את כל ההיבטים הכלכליים של מערכת היחסים.

אך גם אם הזוג כבר נשוי, עדיין ניתן לערוך הסכם ממון. בסך הכל ישנו הבדל פרוצדורלי באופן האישור ומתן התוקף להסכם הממון. כמו כן, ניתן לערוך הסכם ממון ידועים בציבור.

באופן כללי המטרה של הסכם הממון היא להעניק לכל זוג הסדר לגבי הרכוש, על פי החלטותיהם המשותפת. הסדר זה גם נותן מענה למצבים עתידיים של חלוקת הרכוש במקרה של פרידת בני הזוג. ללא הסכם בין בני זוג, ברירת המחדל היא עקרונות החלוקה על פי חוק יחסי ממון. וזוהי לאו דווקא האפשרות המועדפת על בני הזוג.

בשורה התחתונה הסכם ממון יכול להכניס וודאות רבה לחיי הנישואין, ולא רק בתחום הכלכלי. למעשה החלק הממוני יכול להיות רק פרק אחד מתוך הסכם טרום נישואין המעניק מענה להיבטים שונים של חיי הנישואין (או האפשרות של פירוק חיי הנישואין) לרבות: משמורת, מזונות וסעיפים למניעת סרבנות גט.

עו“ד הסכם ממון בירושלים, אורי עמר, מסייע לכל זוג לערוך את הסכם הממון המתאים עבורו ועונה על צרכיו.

עוד הסכם ממון

עו"ד הסכם ממון

בימינו הסכמי ממון בין בני זוג הם דבר מקובל, ונראה שאין צורך לחזור ולהסביר לציבור את החשיבות של הסכמי הממון, וכיצד הם יכולים למנוע בעיות עתידיות ואף לחזק את הקשר הזוגי – בייחוד כשמדובר בפרק ב'.

אך בהחלט יתכן מקרה בו אחד מבני הזוג מעוניין/ת בעריכת הסכם ממון, ואזכור הנושא עלול לגרום למתיחות. לכאורה נראה כי עריכת הסכם הממון הופכת את הקשר הזוגי לאינטרס כלכלי, אך לפעמים ההיפך הוא הנכון. זהו דווקא יכול להיות כלי אשר מוציא את ההיבטים הכלכליים מתוך הקשר הזוגי. ובכך מעניק יותר יציבות לקשר הזוגי, וגם רשת ביטחון למקרה שמערכת היחסים תגיע לסופה. כאמור, נכונים הדברים בעיקר כשמדובר בזוגיות שנייה וכאשר כל אחד מבני הזוג כבר הספיק לצבור רכוש וממון. כל מקרה לגופו.

אם אחד מבני הזוג אינו פתוח לנושא, אפשר להתחיל מפגישת ייעוץ עם עו“ד הסכם ממון. עורך הדין יכול לסייע בהסרת כל הדעות הקודמות, ולהחליפן במידע אמין. עורך דין הסכם ממון יכול להסביר למי שמתנגד את כל המשמעויות של ההסכם, ולהדגים באמצעות תרחישים שונים. בדרך כלל כאשר מבינים את התמונה המלאה, בסופו של דבר משתכנעים שזהו הצעד הנכון והבריא עבור מערכת היחסים הזוגית.

כמו כן אנו ממליצים שלא להשאיר זאת לרגע האחרון. ככל שמתקרב תאריך הנישואין, באופן טבעי הדברים עלולים להיות מלחיצים. לכן מוטב לחשוב על כך מראש, ולקחת את כל הזמן הדרוש לחשוב על הנושא.

טיפים לעריכת הסכם ממון

להלן כמה טיפים או נקודות חשובות עבור כל זוג המעוניין בעריכת הסכם ממון. נציין שאלו הם רק כמה נקודות בסיסיות, ובוודאי שהנושא מורכב יותר מבחינה משפטית. בשביל לקבל את התמונה המלאה, והדברים הרלוונטיים עבורכם, פנו לייעוץ באמצעות עו“ד הסכם ממון.

הגנה על רכוש שנצבר לפני תחילת החיים המשותפים – על פי החוק, רכוש שנצבר על ידי אחד מבני הזוג לפני תחילת החיים המשותפים, ישאר בבעלותו. אך הדברים אינם שחור ולבן, ובמקרים מסוימים בתי המשפט יכולים לפסוק אחרת. גם מועד תחילת החיים המשותפים יכול להיות נושא למחלוקת. באמצעות הסכם הממון ניתן להגן על הרכוש, ולהפחית את היכולת של בית המשפט להחליט אחרת.

להקפיד ליישם את הסכם הממון בפועל – יתכן כי בני הזוג החליטו על התנהלות ממונית מסוימת במסגרת ההסכם, אך בפועל נהגו אחרת. למשל אם אחד מבני הזוג הפקיד לחשבון משותף כספים שצבר מלפני הנישואין. התנהגות שכזו מחלישה את הסכם הממון, ויכולה להיות עילה לבעיות משפטיות בעתיד במידה ותפרוץ מחלוקת בין בני הזוג.

הסכם ממון זה לא רק עבור פרידת בני הזוג – בני הזוג עשויים להסכים לגבי חלוקת הרכוש בעת פרידה, אך יתכנו מצבים אחרים שישנו את פני הדברים וצריך לחשוב גם עליהם. למשל פטירה של אחד מבני הזוג יכולה להיות בעייתית כאשר מדובר בפרק ב‘ או ידועים בציבור. מסיבה זו עו“ד הסכם ממון בירושלים עשוי להמליץ גם על עריכת צוואה במקביל.

הסכם ממון הוגן – הסכם ממון צריך להיחתם בהסכמה ונכונות של שני הצדדים. אין כאן שום מקום לכפייה והפעלת לחץ, ושני הצדדים צריכים להיות שבעי רצון. הסכמים שנעשו תוך כדי ניצול וכפייה, סופם להגיע לבית המשפט אשר יכול לבטלם.

עוד הסכם ממון בירושלים

עו"ד הסכם ממון בירושלים

עומדים לפני נישואין? מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך דין משפחה. אם יש לכם ספקות או שאלות, עורך הדין יוכל להסביר ולענות על כל שאלה.

וכמובן שלא רק הסכם ממון לפני נישואין, גם זוגות נשואים שלא עשו זאת, יכולים ליהנות מהיתרונות של הסכמי ממון.

עו“ד משפחה אורי עמר עומד לרשותכם במגוון סוגיות הקשורות להסכמים בין בני זוג.

שיח מרכז גישור  בפייסבוק

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן