בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

עו"ד ייפוי כוח מתמשך

משרד עוד ייפוי כוח מתמשך במרכז

עו“ד ייפוי כוח מתמשך הוא עורך דין אשר הוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי לערוך מסמך ייחודי זה. במילים אחרות לא כל עורך דין יכול לעשות זאת, ואת רשימת עורכי הדין המורשים תוכלו למצוא באתר לשכת עורכי הדין.

בשביל להבין מדוע צריך עורך דין ייפוי כוח מתמשך במרכז, יש להבין מהו ייפוי כוח מתמשך ולמה הוא משמש. ומסיבה זו בדיוק כתבתי עבורכם מאמר זה. אשתדל להיות קצר ותמציתי, ולענות על השאלות המרכזיות בנושא. למידע נוסע תוכלו לפנות אל משרד עו"ד ייפוי כוח מתמשך במרכז בראשות של עורך דין ומגשר אורי עמר.

עו"ד ייפוי כוח מתמשך

עוד ייפוי כוח מתמשך

בחיים לעתים נופלים עלינו אסונות, כמו תאונות ומצבים בריאותיים הפוגעים ביכולת שלנו לטפל בעצמינו. לפעמים זוהי פגיעה ביכולות הפיזיות, לפעמים היכולות הנפשיות והמנטליות, ולפעמים עירוב של הכל יחדיו. אלו הם אינם הדברים שנעים לנו לחשוב עליהם, אבל עדיף להיות מוכנים לכל סיטואציה.

כאשר אדם אינו מסוגל לטפל בענייניו, למשל מחלת האלצהיימר מתחילה להתקדם ולפגוע בתפקוד והיכולות, מישהו אחר צריך לדאוג לענייניו של אדם. בעבר הייתה מתבצעת פניה לבית המשפט, על מנת למנות אדם כאפוטרופוס. אך בעקבות שינויי חקיקה מתאפשר הליך משפטי יעיל וטוב יותר, והוא מינוי מיופה כוח מטעמו של זה שאינו יכול לדאוג יותר לענייניו.

היתרון המרכזי הוא עבור החולה עצמו, כך הוא יכול לקבוע מי ידאג לעניינו וליהנות ממידה מסוימת של חופש. הוא אפילו יכול להשאיר הנחיות פעולה וקווי פעולה כללים עבור המיופה. רק נדגיש כי עליו לערוך את ייפוי הכוח המתמשך בעודו כשיר מבחינה משפטית .

אל דאגה, חתימה על ייפוי כוח מתמשך אינה שוללת את החופש של אדם. הייפוי ייכנס לתוקפו רק כאשר לא יהיה מסוגל לדאוג לענייניו על פי התנאים שהוגדרו, ובהתאם לחוק. 

גם המיופה עצמו יכול ליהנות מהליך יותר נוח. הוא אמנם נתון תחת פיקוח מסוים, אך אין מדובר בפיקוח הדוק ובירוקרטי כמו במקרים של מינוי אפוטרופוס.

אין ספק כי ייפוי כוח מתמשך הוא הליך עדיף מאשר מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט, ולכן חשוב להקדים ולפנות אל עורך דין ייפוי כוח מתמשך ולהכין מסמך זה. ניתן להכין אותו על כל צרה שלא תבוא, אך חשיבותו עולה ככל שמזדקנים וכך עולה הסיכון. ואדרבא ואדרבא לאחר אבחון של מחלה דמנטית כמו מחלת האלצהיימר.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך במרכז

עורך דין ייפוי כוח מתמשך במרכז

עכשיו לאחר שהסברתי באופן כללי מה זה ייפוי כוח מתמשך, ברצוני לרדת לרזולוציות קטנות יותר ולהסביר אילו עניינים ניתן להכניס אל תוך ייפוי הכוח המתמשך.

באופן כללי יפוי כוח מתמשך יכול לעסקו בעניינים אישיים הכוללים את הצרכים היומיומיים של האדם, החלטות על מקום המגורים ולכל צרכיו הנפשיים והחברתיים.

הנושא השני הוא ענייני הרכוש של האדם. מישהו צריך לטפל בכספיו ונכסיו של האדם. באופן טבעי הנושא הזה מעלה חששות רבות של ניצול לרעה. אך החוק מודע לכך, וישנן מגבלות מסוימות. כמו כן בעזרת עורך דין ייפוי כוח מתמשך במרכז ניתן להגדיר באופן מדויק יותר את הסמכויות, ובכך להגביל את גבולות הגזרה.

הנושא השלישי הוא העניינים הרפואיים. נושא זה יכול להיכנס תחת העניינים האישיים, אך ניתן גם לערוך ייפוי כוח רפואי בנפרד. למעשה ייפוי מתמשך רפואי הוא היחידי שאינו מחייב עו“ד ייפוי כוח מתמשך. הוא נעשה על פי מסמך בנוסח קבוע, וישנם אנשי מקצוע נוספים (למשל רופאים) המוסמכים לחתום עליו.

מה אסור למיופה לעשות?

ישנם דברים שאסורים על פי חוק:

  • איסור על המרת דתו של הממנה.
  • מתן הסכמה למסירת ילד לאימוץ.
  • איסור על פעולות הנובעות מהיותו של הממנה הורה או אפוטרופוס.
  • השתתפות בבחירות.
  • עריכת צוואה.
  • פעולות לפי חוק החולה הנוטה למות.

ישנם עניינים מסוימים, המותרים על פי חוק רק במידה והמיופה הוסמך לכך מראש. אם הדבר לא הוגדר במפורש בייפוי הכוח, לא תהיה לו סמכות בעניינים של: מתן תרומות, מתנות והלוואות, ביצוע עסקאות גדולות ופעולות מסוימות (מוגדרות בחוק).

אין מנוס מפניה אל משרד עו"ד ייפוי כוח מתמשך במרכז על מנת לערוך את ייפוי הכוח. יש צורך במתן מענה אישי לכל אדם. יש לקחת בחשבון את מצבו המשפחתי, אמונותיו ורצונותיו, מצבו הבריאותי, מצבו הכלכלי והנכסים העומדים לרשותו וכמובן דרישות החוק.

משרד עו“ד ייפוי כוח מתמשך במרכז

משרד עוד ייפוי כוח מתמשך במרכז

חוק הכשרות המשפטית מגדיר את הנסיבות בהן הייפוי יכנס לתוקף, וזה כפוף גם להוראות הכתובות בייפוי הכוח עצמו. בשום מצב  לא ניתן להעניק למיופה את הסמכות הבלעדית להחליט על כניסתו לתוקף.

בהנחה שייפוי הכוח בוצע והופקד אצל האפוטרופוס הכללי, וניתן אישור להפקדה, והתקיימו התנאים לכניסתו לתוקף יש להודיע על כך לאפוטרופוס הכללי. זה נעשה באמצעות הצהרה על כניסה לתוקף של ייפוי כוח מתמשך. ישנם גם גורמים נוספים שלהם צריך להודיע, ומומלץ לעשות זאת בעזרת עו"ד ייפוי כוח מתמשך. ישנם מצבים בהם יש צורך גם בחוות דעת רפואית.

ייפוי כוח מתמשך הוא עניין רגיש, אך חשוב מאוד. יש להניח כי יש לכם שאלות רבות, ולכן מומלץ לפנות בהקדם אל עורך דין ייפוי כוח מתמשך במרכז.

עורך דין ומגשר אורי עמר עומד לשירותכם כאשר צריך ייפוי כוח מתמשך, כמו גם מבחר סוגיות בתחום דיני המשפחה, הדורשות ידע משפטי ורגישות. משרדינו מסייע בהסכמי גירושין, גישור לגירושין, עריכת צוואות, גישור בסכסוכים אזרחיים ועוד.

עורך דין גישור גירושין – שיח מרכז גישור  בפייסבוק

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן