בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

בעזרתו של עורך דין ייפוי כוח מתמשך ניתן להכין את אחד המסמכים החשובים ביותר בחייכם. מסמך שעלול להיות לו משקל מכריע על חייכם בנסיבות מסוימות. במאמר זה נסביר מהו ייפוי כוח מתמשך, ולמה אתם צריכים את זה.

ישנם מצבים בחיים בהם אדם מאבד את צלילות דעתו ויכולתו לקבל החלטות ולנהל את חייו. לעתים זה מתרחש בעקבות מחלות המתפתחות בצורה הדרגתית, כמו מחלת האלצהיימר. דבר המאפשר לאדם חלון זמן בו עליו לפעול ולדאוג להכין ייפוי כוח מתמשך. אך מחלות ותאונות יכולות ליפול על אדם כרעם ביום בהיר, ולהביא אותו למצב בו אינו יכול לקבל החלטות ולשלוט בגורלו.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך בירושלים

בעבר, הפתרון היחידי למצבים אלו היה מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט. כאשר ההחלטה נתונה בידי בית המשפט, יש בה מידה מסוימת של פגיעה בחירותו של האדם ולכן אינה נחשבת למצב האידאלי. ייפוי כוח מתמשך מתאפשר בעקבות תיקון שהוכנס לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות לפני מספר שנים (תיקון מספר 18). התיקון פתח את הדלת לשני הסדרים חדשים שיכולים להעניק אלטרנטיבה טובה יותר למינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט:

קבלת החלטות נתמכת – זהו הליך שבו ממנים אדם המוגדר כתומך החלטות. לא נרחיב לגבי הליך זה, רק נציין כי המטרה כאן היא לאפשר לאדם לחיות חיים עצמאיים, אך בשל הנסיבות הוא יזדקק לאדם שיעניק לו סיוע בניהול ענייניו.
ייפוי כוח מתמשך – הסדר זה מאפשר לאדם לקבוע מי ינהל את ענייניו, במידה ויגיע למצב עתידי שבו לא יוכל לעשות זאת בעצמו. ההסדר מאפשר לאדם לקבוע גם כיצד ינוהלו ענייניו ואף להעניק הנחיות מקדימות. אך הדגש הוא כי יש לערוך הסכם ייפוי כוח כאשר האדם כשיר מבחינה משפטית.

הסכם ייפוי כוח מתמשך בירושלים

במהלך חייו של אדם ישנן החלטות רבות שעליו לקבל, אך כאשר אינו כשיר מבחינה תפקודית, מיופה הכוח יצטרך לקבל את ההחלטות. ניתן לחלק את ההחלטות השונות להחלטות הנוגעות לתחומים שונים של החיים, וניתן למנות מיופי כוח עבור תחומים שונים.

העניינים בהם ניתן להעניק ייפוי כוח מתמשך מתחלקים באופן הבא:

ייפוי כוח בעניינים אישיים – זהו ייפוי כוח מתמשך הנוגע לצרכים היומיומיים של האדם ולרווחתו האישית. למען האמת מדובר בייפוי כוח רחב מאוד הכולל נושאים רבים הקשורים לבריאות, מגורים, צרכים רפואיים, צרכים חברתיים ועוד. יותר פשוט להגדיר מה לא נכלל תחת ייפוי כוח זה, ואלו הם העניינים הנוגעים לרכושו של אדם.

ייפוי כוח מתמשך בענייני רכוש – ייפוי כוח זה נוגע לתחום הכלכלי וניהול נכסיו של האדם. כמובן שגם זה עשוי להיות נושא מאוד רגיש, מכיוון שהוא נוגע לניהול כספיו ונכסיו של הממנה. תאורטית זה מעניק לממונה סמכות למכור נכסים, לבצע השקעות וכו‘. כמובן שבמסגרת הסכם ייפוי כוח מתמשך ניתן להעניק הנחיות שונות. כמו כן ישנם מנגנוני פיקוח אשר נועדו למנוע ניצול לרעה.

ייפוי כוח לעניינים רפואיים – ייפוי כוח מתמשך רפואי נוגע אך ורק לעניינים רפואיים. הוא מעניק לממונה את הסמכות לקבל החלטות הנוגעות למצב בריאותו של הממנה. ייפוי כוח מסוג זה עלול להעמיד את הממונה בפני סוגיות אתיות ומוסריות, ולכן גם כדאי להכין הנחיות שונות ולשקול גם צוואה בחיים.

נציין גם כי ישנה אפשרות לערוך ייפוי כוח רפואי ללא יתר הנושאים (אישיים ורכושיים). יפוי כח זה שונה מעט מייפוי כוח מתמשך רגיל. ככל שהוא לא הופקד אצל האפוטרופוס הכללי – תוקפו מוגבל לתקופת זמן של שנה (עד קרות האירוע), ויש לחדשו, אלא אם כן התרחש האירוע שגרם לייפוי הכוח להיכנס לתוקפו. זהו ייפוי כוח המתאים למי שמתמודד עם מחלה קשה או עומד בפני הליך רפואי מורכב ומסוכן.

זהו גם המקרה היחידי שבו אינכם מחויבים לערוך את ייפוי הכוח באמצעות עורך דין ייפוי כוח מתמשך – ישנם גורמים נוספים המוסמכים לערוך את המסמך וביניהם רופאים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים.

הסכם ייפוי כוח מתמשך בירושלים

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עריכת ייפוי כוח מתמשך שונה מעריכת מסמכים משפטיים אחרים. היא נעשית באמצעות טופס מיוחד. יתר על כן, לא כל עורך דין מוסמך לעשות זאת. רק עורכי דין שהוסמכו על ידי האפוטרופוס הכללי ועברו השתלמות בנושא, רשאים לערוך זה. לעורכי דין שאינם מורשים לצורך עניין זה אין גישה למערכת המקוונת.

הצרכים והרצונות של כל אדם משתנים, ולכן חשוב לקבוע פגישה עם עורך דין. אתם מוזמנים לקבוע פגישה עם עורך דין ייפוי כוח מתמשך בירושלים או באזור המרכז, שם נוכל להסביר לכם על כל המשמעויות השונות של המסמך. כך תוכלו לתכנן אותו היטב.

גם מיופה הכוח נדרש להבין את משמעות האחריות והסמכות המופקדת בידו, ועליו לאשר את הסכמתו. החוק גם מגדיר מי יכול להיות מיופה ומי לא.

לאחר עריכת ייפוי הכוח יש להפקידו אצל האפוטרופוס הכללי, דבר הנעשה על ידי עורך הדין באופן מקוון.

חתימה והפקדה של ייפוי הכוח אינה מעבירה שום סמכות לממונה ברגע החתימה. מדובר בתרחיש עתידי של ’אם וכאשר‘. ישנו גם הליך מסודר שבו ייפוי הכוח נכנס לתוקף, וזה מתרחש בשני מקרים:

כאשר הממנה לא יהיה עוד מסוגל להבין בדבר אשר לשמו ניתן ייפוי הכוח.
בהינתן תנאים מסוימים שהוגדרו בייפוי הכוח (בכפוף למגבלות החוק).

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך בירושלים

מעוניינים לדעת עוד על ייפוי כוח מתמשך? עורך דין ומגשר אורי עמר עומד לשירותכם. במשרדינו תוכלו לקבל את כל המידע, כמו גם מגוון שירותים משפטיים בתחום צוואות וירושות לרבות צוואה לפי ההלכה, הסכם ממון, גישור גירושין לחרדים, גישור משפחתי ועוד.

שיח מרכז גישור  בפייסבוק

עורך דין ייפוי כוח מתמשך | עורך דין ייפוי כוח מתמשך בירושלים | הסכם ייפוי כוח מתמשך בירושלים

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן