בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

גישור גירושין לחרדים

מגשר גירושין לחרדים

גם בציבור החרדי ישנם מקרי גירושין, וכאשר זה מתרחש ישנו יתרון ברור להליך גישור גירושין לחרדים. כלומר במקום להתדיין מול גורמים חיצוניים, ניתן להגיע להסכמות בדרכי נועם, דבר המשרת את כל הצדדים.

כמו גם בתחומים אחרים בחיים, אנו מחפשים אחר שירותים מידי אנשים הקרובים להשקפת עולמינו ובעלי ערכים משותפים. ובפרט כאשר מדובר בחיי המשפחה, הדבר החשוב לנו מכל. ולכן כאשר אנו מחפשים מגשר גירושין לחרדים, אנו מצפים כי יהיה זה אדם מאמין ובעל הכרות עמוקה עם מסורת ישראל והסוגיות ההלכתיות.

גישור לציבור החרדי דורש גם הכרות עם אורך החיים החרדי, והבנה של הצרכים השונים הנובעים מתוך תפיסת העולם והאופן שהם באים לידי ביטוי בחיי היום יום.

מהבחינה הזו ישנו יתרון גדול למגשר דתי, כדוגמת אורי עמר. אורי עמר מביא איתו שלושה כלים מרכזיים ההופכים אותו לבחירה המועדפת בקרב הציבור הדתי והחרדי. עורך דין גירושין דתי, המכיר את סוגיות המשפט וגם ההלכה היהודית, וזאת לצד הניסיון בגישור. בזכות שילוב הכישורים, הוא מסוגל לתת מענה לצרכים של הציבור הדתי – מענה משפטי שיש בו רגישות וההבנה לנושאים הלכתיים, ולאורח החיים החרדי.

גישור לציבור החרדי

גישור לציבור החרדי

גישור הוא הגישה המקובלת היום לפתרון סכסוכים ומחלוקות, ולאו דווקא בנושאי משפחה. אנו אמנם מדברים על גירושין, אך גישור הוא יכול להיות גם מענה לסכסוכים עסקיים. גישור הוא דרך לפתרון סכסוכים המבוססת על הידברות, הבנה הדדית, גמישות ופשרה – גישה התואמת את הרוח היהודית המחפשת פתרון בעיות בדרכי נועם.

מגשר גירושין לחרדים הוא צד ניטרלי בסכסוך, תפקידו רק לסייע לצדדים להגיע להסכמות. במהלך התהליך המגשר ייפגש עם הצדדים, בייחד ולחוד, ויסייע להם לגבש הסדר אשר מניח את הדעת עבור שני הצדדים.

המגשר הוא אינו בית משפט או בית דין רבני, הוא אינו פוסק ואינו כופה שום דבר על אף אחד. זהו הרעיון המרכזי בגישור – הפתרון בא מכם. נכון, המגשר עשוי להציע רעיונות, על סמך ניסיונו ועל סמך ההבנה של האינטרסים השונים, כמו גם האינטרסים המשותפים. אך בשורה התחתונה זהו פתרון המבוסס על הסכמה.

זהו פתרון השונה במהותו מפתרונות הנכפים על ידי שופטים או דיינים, ולכן גם מיטיב עם כולם. המונח ’שלום בית‘ בדרך כלל מתייחס להשכנת שלום בית בתוך המשפחה, ולא פירוק הקשר הזוגי. אך שלום בית ומערכת יחסים בריאה הוא גם המטרה שלנו כאשר בני הזוג החליטו להיפרד. גישור לציבור החרדי יסייע להשיג את המטרה הזו.

גישור גירושין לחרדים

גישור גירושין לחרדים

כל סכסוך עשוי לערב בתוכו גם רגשות אישיים, אך אין ספק כי אלו תמיד יהיו בכל מקרה של גירושין. מדובר בתחומים האישיים ביותר של חיינו, ונושאים שהם בראש סדר העדיפויות שלנו – ילדינו. ולצד מערבולת הרגשות, אנו נדרשים לקבל החלטות המשפיעות על חינוך ילדינו ועתידים, רכוש, מגורים ונושאים שונים.

לא תמיד קל לנו לגייס את תעצומות הנפש על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות, ולכן אנו פונים אל גישור. גישור גירושין לחרדים אפשרי רק כאשר הצדדים בוחרים מרצונם החופשי לנסות לפתור את הסכסוך בדרך הגישור. לא ניתן להכריח אף אחד במסגרת תהליך גישור.

מגשר גירושין לחרדים אינו בעל סמכות, נדרשת כאן הסכמה משותפת של שני הצדדים. כמובן, במידה והושגה הסכמה, חשוב לתת לה תוקף משפטי. לצורך כך יש לגבש הסכם גירושין ולהביא אותו לאישור בית המשפט.

מגשר גירושין לחרדים

מגשר גירושין לחרדים

בעוד גירושין בציבור החילוני נחשבים לדברים שכיח, והדבר אינו נחשב לפגם. לא כך בחברה החרדית. גירושין הם דבר פחות שכיח ופחות מקובל בחברה החרדית, דבר המקשה על ההתמודדות. חיי קהילה ומשפחה הם דבר חשוב מאוד בחברה החרדית.

ודווקא מסיבות אלו גישור גירושין לחרדים הוא הפתרון המתבקש. גישור באמצעות מגשר דתי ובעל ניסיון בגישור לציבור הדתי יכול לסייע לכם להתמודד עם ההליך בצורה קלה ונוחה יותר. כך ניתן להשיג הסדרים המשרתים את שני הצדדים, ובעיקר משרתים את טובת הילדים. כך ניתן להבטיח לילדים מעטפת משפחתית, גם כאשר ההורים החליטו להיפרד. וכך גם ניתן לשמור על חיי הקהילה.

הליכי גישור זכו לברכתם של רבנים רבים, וכיום ישנם מוסדות לימוד במגזר החרדי המכשירים מגשרים על פי רוח התורה.

זקוקים לעזרה? מחפשים עורך דין גישור גירושין? עורך דין אורי עמר עומד לשירותכם. משרדינו מעניק מגוון שירותים משפטיים הכוללים הסכמי גירושין, הסכמי ממון, עורך דין צוואות וירושות, ייפוי כוח מתמשך ועוד.

מרכז גישור גם בפייסבוק

המדריך השלם!

מדריך מיוחד שילווה אתכם לאורך הליך הגירושין בהסכמה

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן