בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

עורך דין צוואות

עוד לענייני צוואה

בכל הנוגע לשירותיו של עורך דין צוואות, מבחינתנו ישנה אקסיומה בסיסית – למרות כי אין חובה, בעת עריכת צוואה תמיד מוטב לעשות זאת בעזרתו של עו“ד לענייני צוואה. יש לכך סיבות שונות, ואני מקווים כי לאחר שתקראו את המאמר תסכימו איתי.

דבר שני, עורך דין צוואה בירושלים מתעסק בכל סוגיה הקשורה לצוואות וירושות. עריכת צוואה היא אחד השירותים, אך עורך הדין יכול לסייע בכל שלב בדרך – החל מעריכת הסכם מתנה במסגרת תכנון העיזבון, ועד הגשת בקשה לצו ירושה לאחר הפטירה ואפילו הגשת התנגדות לצוואה במידה וישנן סיבות המצדיקות זאת.

עורך דין צוואות

עורך דין צוואות

השאלה המרכזית כאן היא למה צריך עו“ד לענייני צוואה, ולמה לא לעשות את הצוואה לבדכם. ובכן, בעוד אתם בהחלט יכולים לערוך צוואה לבדכם, ישנן בעיות שונות העשויות להתעורר לאחר פטירתכם. בעיות העלולות להביא לסכסוכי ירושה בבתי המשפט ומקרים של פסילת הצוואה. והחמור ביותר הוא כי מדובר בסכסוכי ירושה בין אחים בדרך כלל. אך מדוע התמונה מתהפכת כאשר עושים זאת בעזרתו של עו“ד ירושות וצוואות?

נוכל להבין זאת באמצעות שתי דוגמאות:

  • במקרה שבו אדם מבוגר משאיר אחריו צוואה, תמיד יתכן כי יורש שאינו מרוצה מחלקו בירושה עשוי להטיל ספק לגבי צלילות הדעת של כותב הצוואה. למשל אם היורש מבין כי חלוקה על פי חוק הירושה (ירושה על פי דין), תטיב עמו יותר מאשר הצוואה. במקרה שכזה הוא עשוי להגיש התנגדות ולגייס חוות דעת רפואיות אשר מטילה ספק בצלילות הדעת של המצווה. עורך דין צוואה בירושלים יוכל להנחות את המצווה להביא חוות דעת רפואית, ולהוכיח כי בעת כתיבת הצוואה המנוח היה צלול ומודע למשמעות הדברים.
  • צוואה היא מסמך משפטי, וכראוי לכל מסמך משפטי יש לנסח אותה בצורה משפטית. יש סיבה מדוע עורכי דין מתנסחים בצורה זו, המטרה היא להבטיח כי כל הוראת ציווי תפורש בצורה הנכונה. איננו רוצים שיהיה מקום לפרשנות על הצוואה, הרי לאחר הפטירה לא נוכל לבדוק עם המנוח מה הייתה כוונתו. אדם שאינו משפטן צפוי להשתמש בשפה יומיומית. ובעוד הוא מבין היטב את כוונותיו, לאחר מותו יתכן כי יעלו שאלות רבות לגבי הכוונה מאחורי הציווי. למשל האם ידעתם כי הצוואה צריכה להיות מנוסחת בלשון ציווי?

עורך דין צוואה בירושלים

עו"ד לענייני צוואה

כאשר עורכים צוואה ישנו חשש גדול כי מישהו יגיש התנגדות לצוואה לאחר פטירתו של המנוח. עורך דין צוואות יכול לחזק את מהימנות הצוואה ולמנוע רבים מהמקרים. אך עבודתו של עורך הדין אינה נוגעת רק במישור זה של מהימנות הצוואה ומניעת התנגדויות, לעורך הדין חלק חשוב בכל התכנון של הצוואה. הוא יכול להעניק ייעוץ ליחידים ולזוגות, ולסייע להם לתכנן את הצוואה בצורה המשקפת את האינטרסים שלהם.

למשל, לפעמים אדם יודע כי לא נותר לו זמן רב לחיות, והוא מבקש להתחיל לחלק את רכושו כבר במהלך חייו – כך יוכל להבטיח כי אנשים מסוימים יקבלו את העיזבון ולא יהיו מחלוקות לגבי הירושה בעתיד. כך שבהחלט יתכן כי במסגרת תכנון העיזבון יהיו גם מתנות, כמו למשל העברת דירה ללא תמורה.

דוגמה נוספת יכולה להיות לגבי זכויות של בני זוג. בני זוג בדרך כלל רוצים לדאוג אחד לשני. כלומר אם אחד מהם נפטר, הם ירצו כי הרכוש יעבור לבן הזוג שנשאר בחיים על מנת לא להביא לפגיעה כלכלית באלמן/אלמנה. ומנגד יתכנו מקרים בהם רוצים להבטיח זכויות של יורשים מנישואים קודמים וכו‘. במקרים שכאלו ישנם פתרונות של צוואה הדדית.

בשורה התחתונה כל אדם מתמודד עם מצב אישי ומצב כלכלי אחר, ובהתאם לכך זקוק לייעוץ אישי ותכנון הירושה. וזה בדיוק השירות אותו מעניק עו"ד לענייני צוואה.

עוד לענייני צוואה

עורך דין צוואה בירושלים

עורך דין צוואות אורי עמר (עורך דין ומגשר) מעניק לכם את כל השירותים המשפטיים הקשורים לצוואות וירושות. אצלנו תוכלו לקבל סיוע מקצועי בעריכת צוואה, תוך כדי מתן פתרון בהתאמה אישית לכל מקרה, לרבות צוואות הדדיות. וזאת לצד כל השירותים הנלווים כמו בקשה לצו ירושה, הגשת התנגדות לצוואה, תכנון צוואות וירושות ועוד.

עו“ד אורי עמר מעניק לכל לקוחותיו יחסי אישי חם, ופתרונות אפקטיביים בהתאמה אישית. משרדינו מתעסק במגוון נושאים משפטיים הכוללים גישור לגירושין, גישור בסכסוכים עסקיים, ייפוי כוח מתמשך, הסכמי גירושין ועוד.

אנו מעניקים שירות בכל אזור המרכז ואזור ירושלים, ותמיד נוכל לפגוש אתכם במשרדים הקרובים לביתכם.

מרכז גישור גם בפייסבוק

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן