בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

עורך דין יפוי כח מתמשך

עוד יפוי כח מתמשך בראשל“צ

עורך דין יפוי כח מתמשך הוא זה אשר הוסמך על ידי משרד המשפטים לשם כך. זה דורש הכשרה מיוחדת, ורק לעורך הדין שהוסמך יש גישה למערכת של משרד המשפטים.

אם הינכם מחפשים עו"ד יפוי כח מתמשך בראשל“צ, אתם מוזמנים לפנות אלינו. עו“ד ליפוי כוח מתמשך אורי עמר עומד לשירותכם בעריכת ייפוי כוח בהתאמה אישית לצרכים שלכם. במשרדינו תוכלו לקבל הסברים ומענה לכל השאלות. אך בינתיים הכנו עבורכם מדריך קצר המסביר נקודות מרכזיות בסוגיה הכל כך חשובה.

מה זה ייפוי כוח מתמשך

עורך דין יפוי כח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא הליך שמתאפשר בעקבות תיקון מספר 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. התיקון התבצע בשנת 2016, והביא לשינוי מבורך בתחום של כבוד האדם וחירותו.

עד לביצוע התיקון לחוק, הפתרון למצב שבו אדם אינו כשיר לנהל את ענייניו היה מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט. ואילו המצב החדש מעניק יותר חופש לאדם, בכך שהוא מאפשר לאדם לקבוע מי ינהל את ענייניו (בתרחיש עתידי בו לא יהיה כשיר).

מקובל מאוד לדבר על ייפוי כוח מתמשך בהקשר של הגיל השלישי או אנשים החולים במחלות דמנטיות. באופן טבעי ככל שאנו מתבגרים רמת הסיכון עולה, ולכן חשוב להכין ייפוי כוח מתמשך.

אך כל אדם יכול למצוא את עצמו בנסיבות בהן הוא מאבד את יכולתו לנהל את ענייניו מסיבה זו אחרת, ואפילו ללא שום התרעה מוקדמת. החוק מתיר לכל אדם מעל גיל 18 ובעל כשירות משפטית לערוך ייפוי כוח מתמשך.

עורך דין יפוי כח מתמשך

עוד ליפוי כח מתמשך

באילו החלטות מטפל מיופה הכח?

היתרון של ייפוי כוח מתמשך הוא לא רק בחופש לבחור מי יטפל בענייניו של הממנה, אלא גם באפשרות לתת הוראות מדויקות. דבר שאינו אפשרי בעת מינוי אפוטרופוס.

הממנה יכול להעניק ייפוי כוח מתמשך במגוון נושאים אישיים, רפואיים וענייני רכוש. ניתן להגדיר מהן הסמכויות שלו, וכללים לגבי אופן קבלת ההחלטות. זהו ממש כלי המאפשר לאדם להבטיח כי הדברים יתנהלו לפי רצונו.

החוק אינו מגביל את מספר מיופיי הכוח שניתן למנות. ניתן למנות מספר אנשים, וניתן גם להעניק לכל אחד סמכויות שונות. ניתן גם למנות מיופה כח מחליף למיופה הכח הראשי. למעשה, מומלץ למנות מספר אנשים, למשל אם מיופה ירצה לבטל את המינוי או מסיבות כלשהן לא יוכל למלא את תפקידו.

יצויין כי יש צורך גם להיפגש עם עו"ד ליפוי כח מתמשך לבד; כלומר ללא המיופה. זוהי לא המלצה, אלא דרישת החוק.

על עו"ד יפוי כח מתמשך בראשל“צ להסביר לכל אחד מהצדדים את כל המשמעויות של עריכת ייפוי הכוח.

הממונה מחויב לפעול בתום לב ולמען טובת הממנה ולא טובתו האישית. הוא יכול לקבל שכר עבור תפקידו, בתנאי שהדבר נקבע בייפוי הכוח.

עו"ד ליפוי כח מתמשך

צדדים נוספים בייפוי כוח מתמשך 

אדם מיודע בייפוי כוח מתמשך – צד נוסף בהליך הוא ’אדם מיודע‘ (יכול להיות יותר מאדם אחד). האדם המיודע הוא אינו זה המקבל את ההחלטות, אך יש ליידע אותו לגבי ההחלטות והפעולות.

ניתן להגדיר אילו פעולות או נושאים הם אלו שבהם הממונה צריך ליידע, וגם מועדים לדיווח. למשל הוצאות כספיות חריגות.

האדם המיודע לא יכול להיות קרוב משפחה של הממונה, למעט המקרה שבו הממונה הוא קרוב משפחה של הממנה. ניתן גם לקבוע כי יש לדווח על הפעולות לאפוטרופוס הכללי.

האפוטרופוס הכללי – זהו הגוף המופקד ומנהל את כל הנושא, מרגע הפקדתו של ייפוי הכוח ועד רגע כניסתו לתוקף. כמו כן זהו גוף המפקח על כל הביצוע של ההליך. פעולות מסוימות מחייבות בדיווח לאפוטרופוס הכללי.

בית המשפט – באמצעות ייפוי הכוח אנו מנסים לתת מענה לכל סוגיה עתידית ולהבטיח כי ההחלטה תתקיים בהתאם לרצונותיו של הממנה. אך בכל זאת לעתים יכולות לצוץ בעיות שלא הוגדרו בייפוי הכוח המתמשך,  ובמקרה כזה בית המשפט הוא שיקבע כיצד לנהוג. כמו כן יתכנו מקרים בהם יש מחלוקת בין מספר מיופי כוח.

עו"ד יפוי כח מתמשך בראשל“צ

עוד יפוי כח מתמשך בראשל“צ

ייפוי כוח מתמשך הוא לא סתם טופס שחותמים עליו, יש לעצב אותו בהתאמה אישית לצרכיו של הממנה. וזאת עושים באמצעות עורך דין יפוי כח מתמשך.

אחד הדברים החשובים שעורך הדין מסייע להכין זה הנחיות מקדימות בייפוי כוח מתמשך. ההנחיות המקדימות הן הכלי באמצעותו ניתן לתת לממונה הוראות פעולה לעתיד. הממונה מחויב לפעול לפי ההנחיות המקדימות, ורק בית המשפט יכול לפסוק אחרת.

אדם המבקש לערוך ייפוי כוח מתמשך לא תמיד יכול לדמיין ולראות את התמונה המלאה, כלומר את כל אותן סוגיות עתידיות העשויות להתעורר. וכאן בא לידי ביטוי ניסיונו של עורך הדין.

לסיוע ומידע נוסף, אתם מוזמנים לפנות אל עורך דין ומגשר אורי עמר. משרדינו מטפל במגוון סוגיות מתחום המשפחה, ומעניק מענה אישי ואכפתי בתחומים של הסכמי ממון, צוואות וירושות, גישור גירושין ועוד.

עו"ד ייפוי כוח מתמשך – שיח מרכז גישור  בפייסבוק

 

עורך דין יפוי כח מתמשך | עו"ד יפוי כח מתמשך בראשל“צ  |  עו"ד ליפוי כח מתמשך

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן