בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

עורך דין ירושה

עורך דין ירושה

עורך דין ירושה, לכאורה תפקיד משעמם המטפל בעניינים פרוצדורליים כמו הגשת בקשה לצו ירושה או צו קיום צוואה. אך האמת שתחום הצוואות והירושות הוא תחום משפטי הנוגע בסוגיות אישיות רבות, ולעתים אמוציונאלי מאוד.

משרד עו“ד לענייני ירושה ברמלה נדרש לא אחת להתעסק בסוגיות רגישות, כמו למשל סכסוך ירושה בין אחים, ולטפל בנושא לא רק בנחישות מהצד המשפטי, אלא גם ברגישות רבה.

משרד עו"ד ירושות ברמלה

עוד ירושה ברמלה

אז מדוע הנושא כל כך מורכב ומעניין? מסתבר שעלולים לצוץ לא מעט אתגרים בתחום הזה, להלן כמה דוגמאות לבעיות שכיחות:

מחלוקת על תוקף הצוואה – מחלוקות על תוקפה של הצוואה הן דבר שכיח, והסיבות יכולות שונות ומגוונות. למשל במקרים רבים ישנה טענה כי כותב הצוואה לא הבין את משמעותה דברים בגלל מצבו הבריאותי, למשל חולה דמנציה. ובמקרים שכאלו הם פונים אל עו"ד ירושה ברמלה על מנת להגיש התנגדות לצוואה.

מחלוקת על נאמנות – נאמנות היא כלי נוסף הקיים בחוק הישראלי (חוק הנאמנות) והיא הולכת יחדיו עם צוואות. למשל אדם בעל עסקים אולי רוצה להוריש אותם לילדיו, אך בשל גילם הצעיר וחוסר הניסיון הם עדיין אינם מוכנים לרשת אותם. ולכן יתכן ויבחר למנות נאמן עד להתקיים תנאים מסוימים. וגם כאן עלולות להיות מחלוקות והתנגדויות.

מחלוקות הקשורות לניהול עיזבון – ישנם מקרים בהם ממונה מנהל עיזבון, הסיבות לכך יכולות להיות שונות. יתכן כי המנוח הותיר אחריו חובות, הנושים פונים אל בית המשפט ומבקשים מינוי מנהל עיזבון על מנת להבטיח כי החוב ישולם. במקרים רבים ישנן מחלוקות הקשורות למינוי מנהל עיזבון או לזהות המנהל, וגם זו סוגיה עבור עורך דין ירושה.

מחלוקת על פרשנות הצוואה – ישנם מקרים בהם יכולה לצוץ מחלוקת לגבי כוונותיו של המצווה. יתכן כי הניסוח אינו ברור וכל אחד מפרש אותו אחרת. וזוהי גם אחת הסיבות מדוע מומלץ לפנות אל עורך דין צוואות לצורך עריכת הצוואה. המטרה היא למנוע מהיורשים לחפש אחר עו"ד ירושה ברמלה ולריב בבית המשפט.

משרד עוד ירושות ברמלה

משרד עו"ד לענייני ירושה ברמלה

עד עכשיו דיברנו על כל מיני תרחישים העלולים להתרחש לאחר הפטירה של המצווה ולגרום לבעיות משפטיות הדורשות פניה אל משרד עו"ד ירושות ברמלה. אבל הסוגיות שהזכרנו ממחישות לנו דווקא מדוע חשוב מראש לפנות לסיוע משפטי – כלומר על המצווה להיעזר בעורך דין לצורך עריכת הצוואה.

לא רק שלכל אדם מצב כלכלי שונה ונכסים אחרים שבבעלותו, יש גם שוני במצב האישי – משפחתי ועולם הערכים, הרצונות והמטרות של כל מצווה. כך שכל אדם נזקק לתכנון ירושה המתאים עבור הצרכים שלו.

תכנון ירושה יבטיח לאדם כי לאחר מותו הנכסים יחולקו לפי הצורה שבה הוא רוצה. וזה עוד לא הכל; תפקידו של עורך דין ירושות הוא לתכנן את העברת ההון המשפחתי בצורה האופטימלית – זה כולל גם תכנון הצעדים להפחתת המסים והתשלומים השונים, ומניעת מחלוקות משפטיות בין היורשים.

משרד עוד לענייני ירושה ברמלה

עו"ד ירושה ברמלה

אז דיברנו על החשיבות של עורך דין צוואות וירושות לצורך תכנון הירושה ומניעת הבעיות המשפטיות. ונתנו לכם גם כמה דוגמאות למקרים בהם מטפל משרד עו"ד לענייני ירושה ברמלה. אבל עכשיו השאלה מה קורה כאשר ישנם סכסוכי ירושה?

סכסוכי ירושה מתחילים כאשר אחד מבעלי העניין פונה אל בית המשפט ומגיש התנגדות לצוואה. כמובן שגם הוא נעזר בעורך דין ומגיש בקשה בה הוא מנמק את עילות ההתנגדות.

המקרים בהם סוגיות אלו נפתרות במהירות על ידי בתי המשפט הם מעטים. בדרך כלל זוהי נקודת ההתחלה של קרב משפטי, בו הצדדים נזקקים להוציא הון על ניהול הליך משפטי.

ואולי לא אמרנו את הגרוע מכל – זהו לא רק קרב משפטי אלא גם קרב משפחתי. סכסוך ירושה הוא במקרים רבים סכסוך ירושה בין אחים.

מאבק משפטי בין בני המשפחה גורם לקרע משפחתי עמוק, שקשה מאוד לאחות! ולכן ההמלצה שלנו היא לא למהר לפתוח במאבקי ירושה בבתי המשפט – יתכן כי ניתן לעשות זאת באמצעות גישור.

עורך דין ירושה

עורך דין ירושה

מחפשים עו"ד ירושה ברמלה? עורך דין ומגשר אורי עמר עומד לשירותכם.

משרדינו מטפל בכל סוגיות הירושות והצוואות, מסיוע בעריכת צוואה ועד ההליכים הדרושים למימוש העיזבון כחוק. אך הייחוד של משרדינו הוא הניסיון הרב בתחום של גישור.

לבתי המשפט מוגבלות גדולה. למשל הם מביאים לפתרון של הכרעה בין צד אחד לבין הצד הנגדי – וזהו בדיוק הדבר המעמיק את הקרע המשפחתי.

לאור המוגבלות של בתי המשפט, הזמן הרב והעלויות – אנו ממליצים על גישור בסכסוכים אזרחיים.

עורך דין גישור גירושין אורי עמר – שיח מרכז גישור  בפייסבוק

 

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן