בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

עורך דין לענייני צוואה

עוד לצוואות

עורך דין לענייני צוואה מעניק סיוע משפטי חשוב ובעל ערך בכל הסוגיות הקשורות לצוואות וירושות.

משרד עו"ד צוואות מעניק שירותים משפטיים לשני הצדדים של המטבע – המצווים הרוצים להבטיח כי עזבונם יחולק לפי רצונם, ולהימנע מבעיות ומחלוקות לאחר מותם. ומהצד השני היורשים אשר עשויים להידרש לעזרה בהגשת בקשה לצו קיום צוואה, או סוגיה משפטית אחרת הקשורה לעזבון כמו למשל הסתלקות מעיזבון או הגשת התנגדות לצוואה.

מבחינת החוק אינכם מחויבים לפנות לשירותיו של עוד לצוואות, כל אדם יכול לכתוב צוואה בכתב יד. אך בפועל, ללא עורך דין צוואות וירושות יתכנו בעיות רבות – ממחלוקות משפטיות על ניסוחים לא ברורים ועד ספקות לגבי אמינות הצוואה ועוד.

עורך דין צוואת וירושות מעניק לכל מצווה ייעוץ אישי, מסביר לו את החקיקה הרלוונטית, ומסייע לו לערוך את הצוואה ולחזק את מהימנותה. במקרים רבים מדובר בצוואות של בני זוג וסוגיות הקשורות לילדים יורשים מנישואין קודמים וחששות שונים. במקרים אלו ישנה חשיבות גדולה לעריכת צוואה הדדית.

משרד עוד צוואות

עורך דין לענייני צוואה

צוואה היא לפני הכל מסמך משפטי המוגדר בחוק הירושה.

על פי החוק ישנן 4 סוגי צוואות:

צוואה בכתב יד – צוואה בכתב יד היא צוואה שנכתבה בכתב ידו של המצווה. אם בכוונתכם לערוך צוואה לבד, נוכל לתת לכם כמה טיפים לצורך שיפור הצוואה. כמו למשל להקפיד על לשון הציווי, לזהות בצורה ברורה את היורשים ולחתום על כל אחד מעמודי הצוואה.

אבל בפועל הניסיון מראה כי צוואות שכאלו הן מאוד בעייתיות.

בעיה ראשונה שעלולה להתעורר היא ניסוחים שאינם ברורים. בוודאי ברור לכם כי בשפה המשפטית לכל פסיק ולכל מילה יש משמעות גדולה. מילה אחת יכולה לשנות את כל משמעות המשפט. כותב הצוואה אולי יודע בבירור למה התכוון, אך כאשר הצוואה תיפתח לאחר מותו עלולות להתעורר שאלות לגבי כוונתו, וכאן עלולות להתחיל הבעיות.

ובאופן כללי, מהימנותה של הצוואה אינה חזקה. אין שום עדים שיוכלו לחזק את מהימנותה. אין כאן שום עד שיכול להגיד כי המצווה ערך את הצוואה מרצונו החופשי.

צוואה בעדים – צוואה בעדים מעניקה פתרון יותר טוב מאשר צוואה בכתב יד. צוואה שכזו נחתמת על ידי שני עדים. תפקידם של העדים הוא רק להצהיר כי המצווה הוא זה שערך את הצוואה מרצונו החופשי. שימו לב כי החוק מגדיר מי יכול להיות עד, ולפני הכל העדים לא יכולים להיות צד מעוניין (אינם נמנים על היורשים וכיוצ"ב).

העדים אינם צריכים להיות בעלי השכלה משפטית, והם אינם בוחנים את תוכן הצוואה. גם במקרה של צוואה בעדים יתכנו בעיות משפטיות שונות, כמו למשל פסילת עדים או בעיות הקשורות לניסוח הצוואה.

אם בחרתם לערוך צוואה בעדים, הצורה הנכונה תהייה באמצעות עורך דין לענייני צוואה. בעזרת עוד לצוואות ניתן להסיר הרבה מהבעיות המשפטיות ולחזק את תוקפה של הצוואה.

צוואה בפני רשות – צואה זו נערכת בפני גורם רשמי. זה יכול להיות שופט, רשם בית המשפט, הרשם לענייני ירושה או חבר בית דין רבני. מעבר לבעל התפקיד אין צורך בעדים.

צוואה זו צריכה להיערך על פי כללי הטקס והכל צריך להיות מתועד. צוואה זו מקבלת תוקף חזק, ויכולה למנוע בעיות עתידיות.

צוואה בעל פה – צוואה בעל פה שונה מכל סוגי הצוואות האחרים. זוהי לא הצוואה שתבחרו בה, אלא צוואה שתהיה ברירת המחדל בנסיבות בהן אדם עומד מול המוות (או רואה את עצמו כעומד בפני המוות). לצורך הדוגמה, חייל שנפצע אנושות בשדה הקרב, ואומר בעל פה את צוואתו לחבריו.

צוואה שכזו היה בעייתית מבחינות רבות. ברגעים שבהם אדם עומד מול המוות, באופן טבעי שיקול הדעת שלו מוטה ואינו חושב על כל הפרטים. כמו כן הצוואה תתועד על ידי העדים (בדרך כלל על פי זכרונם) ותוגש תוך זמן קצר לרשם לענייני ירושה. אך כפי שנאמר, בתוקף הנסיבות, זהו הפתרון היחיד.

עורך דין לענייני צוואה

עוד לצוואות

מצווים תמיד שואפים לחזק את מהימנות הצוואה. אם אדם בחר לכתוב צוואה,  הרי בוודאי כי חשוב לו שתתקיים. ויותר מכך, לא ירצה לראות את ילדיו נאבקים ביניהם על רקע הצוואה.

עורך דין לענייני צוואה מכיר את החקיקה, וגם פסקי דין משמעותיים שנתנו בתי המשפט במקרים שונים. עורכי דין העוסקים בתחום יודעים מהם הטיעונים לפסילת צוואה, ולכן יודעים אילו פעולות ניתן לנקוט על מנת למנוע הגשת התנגדויות.

בין הכלים המומלצים לחיזוק הצוואה ניתן להזכיר חוות דעת רפואית, צילום וידאו של עריכת הצוואה וגם הפקדת צוואה ברשם הירושות.

חוות דעת רפואית – במקרים רבים עוד לצוואות ימליץ למצווה לפנות לרופא פסיכוגריאטר על מנת לקבל חוות דעת רפואית לגבי יכולותיו הקוגניטיביות. זה עשוי לסייע להדוף טענות עתידיות המטילות ספק בכך שהמצווה הבין את משמעות הצוואה.

הפקדת צוואה ברשם הירושות – הפקדת הצוואה לספק מענה לכמה בעיות שעלולות להתעורר בעתיד. שני יתרונות טכניים הם שמירה פיזית על הצוואה, שלא תיפגע או תלך לאיבוד. והדבר השני, שיכול להיות בעל חשיבות משפטית הוא תיעוד של המועד שבו הופקדה הצוואה. נציין כי ככלל, על פי החוק הצוואה העדכנית ביותר היא זו הקובעת.

עוד לצוואות

משרד עו"ד צוואות

על מנת לוודא ככל שניתן כי העיזבון יחולק לפי רצונכם, ועל מנת לתת מענה לכל הצרכים המשפטיים, מומלץ להסתייע בשירותיו של עו“ד משפחה לצורך עריכת הצוואה.

עו“ד אורי עמר, עומד לשירותכם ומעניק סיוע בעריכת צוואה, צוואות הדדיות, צוואה הלכתית וכל סוגיה מתחום הצוואות והירושות.

עורך דין גישור גירושין – שיח מרכז גישור  בפייסבוק

עורך דין לענייני צוואה | משרד עו"ד צוואות | עוד לצוואות

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן