בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

עורכי דין ירושות

עורך דין ירושה ברמלה

עורכי דין ירושות מטפלים בכל הקשור לצוואות וירושות. עריכת צוואה היא אחת הסיבות מדוע לפנות אל עורך הדין. אך מלבד סוגיות של עריכת צוואה, ישנן סיבות נוספות לפניה אל עורך דין ירושה ברמלה הן:

  • הגשת בקשה לקבלת צו ירושה / צו קיום צוואה.
  • הגשת התנגדות לצוואה או סכסוכי ירושה.
  • הסתלקות מעיזבון

עורכי דין ירושות

כאשר מדברים על ירושות, יש להפריד בין שני מצבים. המצב הראשון זה המצב בו המנוח השאיר אחריו צוואה. והמקרה השני הוא המקרה שבו אין צוואה.

במידה וישנה צוואה, ישנו הליך משפטי קצר ופשוט לצורך מימוש הצוואה. ישנו צורך להגיש בקשה לקבלת צו קיום צוואה. ובאמצעות מסמך זה תוכלו לבצע את כל העניינים הבירוקרטיים לצורך קבלת נכסיו של המוריש וחלוקתם בין היורשים.

במידה ואין צוואה, יש להגיש בקשה לצו ירושה. מבחינה משפטית למסמך זה יש את אותה המשמעות. רק ההבדל הוא שנכסי של המנוח יחולקו בין היורשים לפי הוראות חוק הירושה. זוהי ברירת המחדל כאשר אין צוואה.

המקרה שבו אין צוואה מוגדר בסעיף 10 לחוק הירושה. סעיף זה קובע מי הם היורשים של אדם שנפטר ללא צוואה (יורשים על פי דין). ככלל, כשיש בן/בת זוג וילדים, החוק קובע כי בן/בת זוג יורשים את מחצית הרכוש, וילדיו של היורש את המחצית השנייה (למעט חריגים מסויימים).

עורכי דין ירושות

מי יכול להגיש בקשה לצו ירושה?

בדרך כלל את הבקשה לצו ירושה יגישו בני המשפחה הקרובים, כמו בני זוג או ילדים. אך על פי החוק, כל מי שעשוי להיות יורשו של האדם שנפטר עשוי להגיש את הבקשה. כמו כן נושים של המנוח או אחד היורשים יכולים להגיש את הבקשה.

את הבקשה מגישים אל הרשם לענייני ירושה, או לחלופין בבית הדין הרבני. אך הגשת הבקשה לבית הדין הרבני דורשת הסכמה של כלל היורשים.

כיום ההליך יעיל יותר, וניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון גם ללא סיוע של עורך דין ירושה ברמלה. אך על מנת לנהל את ההליך במהירות ובקלות ולמנוע תקלות וסיבוכים, מוטב לעשות זאת באמצעות עורכי דין ירושות. כל טעות עלולה לעכב את התהליך, וסביר להניח שתרצו לזרז הכל על מנת לממש את חלוקת הנכסים.

יתר על כן, ישנם מקרים בהם רשם הירושות עשוי למצוא לנכון להעביר את המקרה לבית המשפט. במקרים אלו חשוב מאוד שתמצאו עורך דין לענייני צוואות על מנת להעניק לכם את הסיוע המשפטי.

הסתלקות מעיזבון

עוד סיבה לפנות אל עורך דין ירושה ברמלה היא כאשר רוצים לעשות הסתלקות מעיזבון. יתכנו סיבות שונות בהן יורש ירצה לוותר על חלקו בעיזבון. במקרה שכזה יש לערוך תצהיר הסתלקות מעיזבון טרם בוצעה חלוקת הרכוש.

הסיבות בהן אדם ירצה לוותר על חלקו הן שונות. למשל יתכן כי אדם נמצא בהליך חדלות פירעון, ויעדיף כי אחד מבני המשפחה יקבל את הנכסים (ככל שמדובר בהסתלקות בתום לב). או מקרה בו יעדיף לסייע לאחד מבני משפחתו, הזקוק יותר לסיוע הכלכלי.

כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין

כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין

בעצם מדובר על שתי עלויות. העלות הראשונה היא האגרה להגשת הבקשה והאגרה לפרסום. והעלות השנייה היא שכר טרחה של עו“ד צוואות וירושות.

מבחינת האגרות יש לשלם אגרת פתיחת בקשה בסך 428, והוצאות פרסום בסך 66 ש“ח (מעודכן לשנת 2024).

על פי כללי לשכת עורכי הדין, על עורכי דין ירושות לגבות כ 1.5% מערך הירושה, ולא פחות מ 4,044 ש“ח. אך זוהי המלצה בלבד וכל עורך דין יכול לקבוע את המחיר עבור שירותיו.

את השאלה כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין מוטב להפנות ישירות אל עורך הדין. התשובה משתנה ממקרה למקרה, בהתאם לעבודה הנדרשת. למשל במקרים רבים עורך הדין נדרש לטפל גם בנושאים של רישום מקרקעין עבור היורשים. ולעומת זאת לעיתים מדובר במקרה פשוט יחסית ואזי מן הראוי ששכר הטרחה יהיה בהתאם.

אינכם מחויבים להיעזר בשירותיו של עורך דין צוואות לצורך הגשת הבקשה לצו ירושה / צו קיום צוואה, תוכלו לעשות זאת בעצמכם. אך מומלץ – ובפרט במידה וישנו חשש להתנגדויות, הסכמים בין יורשים או הסתלקות מצוואה, להעדיף להתנהל באמצעות עורך דין.

עורך דין ירושה ברמלה

עורך דין ירושה ברמלה

זקוקים לעזרה בנושא של צוואות וירושות? עורך דין מגשר אורי עמר מעניק סיוע בכל מגוון הסוגיות הקשורות לצוואות וירושות לרבות עריכת צוואה, צוואה לפי ההלכה, צוואות הדדיות, הגשת התנגדות לצוואה ועוד.

היתרון של עורך דין אורי אמר הוא הניסיון העשיר בתחום הגישור, דבר שמאפשר לו להעניק סיוע אפקטיבי במקרים של סכסוכי ירושה. גישור בסכסוך ירושה הוכח כדרך יעילה לפתור סכסוכים בצורה מהירה המיטיבה עם כל הצדדים.

רוצים לדעת כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין ? התקשרו עכשיו

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן