בס״ד
אורי עמר - עורך דין ומגשר

עורך דין לצוואות

עורך דין לצוואות

עורך דין לצוואות הוא הדבר המתבקש כאשר אדם רוצה לכתוב צוואה. זוהי אמנם לא חובה לעשות זאת בעזרתו של עורך דין צוואה בראשון לציון, אך לאור הנסיבות זהו הדבר המתבקש. סיוע משפטי בהכנת הצוואה יסייע למנוע בעיות רבות העלולות להתגלות בעתיד.

נציין גם שעבודתו של עורך דין צוואות בראשון לציון אינה מסתכמת רק בסיוע בהכנת הצוואה. למעשה מדובר ברשימה של שירותים – כל דבר הקשור לצוואות וירושות.

מגוון הסוגיות בהן מתעסק עורך דין צוואות וירושות כולל הגשת בקשה לצו ירושה, בקשה לצו קיום צוואה, הגשת התנגדות לצוואה וכו‘.

ואם נעזרתם בשירותי, ננסה לפתור את סכסוכי הירושה באמצעות גישור; כלי שאני מרבה לעסוק בו וממליץ עליו בחום.

עורך דין לצוואות

עורך דין צוואות בראשון לציון

צוואה היא זכות אותה מעניק לנו חוק הירושה, וכמובן שיש לה מקורות בהלכה וגם אבותינו ערכו צוואות. כיום עדיין ישנה רלוונטיות לנושא של צוואה על פי ההלכה, אך עולמנו המודרני כפוף למערכת חוקים אזרחית מורכבת – וניתן לערוך צוואה שתהיה תקפה גם לפי הדין הדתי וגם לפי זה האזרחי.

הצוואה היא הדרך של אדם לבחור כיצד יחולק עיזבונו לאחר לכתו. לכאורה נשמע כמו הדבר האישי ביותר, והפשוט ביותר. אך תתפלאו כמה בעיות עלולות לצוץ סביב הנושא הזה. כך שבהחלט יש צורך בחקיקה ורשויות המטפלות בנושא. ובהתאם לכך גם עורכי דין צוואות.

אין צורך להמשיך להסביר מדוע יש צורך בצוואה, אני מאמין כי הנושא מובן ומוסכם על כולם. אך הפעם ברצוני לתת את הדגש לגבי הצורך בסיוע משפטי, באמצעותו של עורך דין צוואה בראשון לציון.

אז למה בעצם צריך עורך דין לעריכת צוואה?

  1. שקט נפשי – כאשר אדם יודע שימיו קצובים, הוא רוצה שקט נפשי. חשוב לו שעיזבונו יחולק לפי רצונו, זוהי השאיפה שלו ויש לכבדה. בגדול, תפקידו של עו“ד צוואות הוא לוודא ככל שניתן כי הדברים יתקיימו כפי שהמצווה רוצה, ללא תקלות. זהו הקו המנחה, וכל השאר הם רק היבטים של הנושא הזה.
  2. שימוש בשפה המשפטית הנכונה – נכון, אולי השפה של עורכי הדין נשמעת לכם לפעמים מתנשאת או רשמית מידי, אך יש סיבה מדוע מסמכים משפטיים מנוסחים בשפה משפטית.
    אדם שאינו עורך דין צפוי לכתוב את הצוואה בשפה יומיומית פשוטה. ולמרות כי בעיניו הכוונות ברורות וחד משמעיות, לאחר מותו הדברים עשויים להיראות אחרת. בהחלט יתכן כי תהיה מחלוקת בפרשנות לגבי הניסוחים שלו.
    לכן באחריותו של עורך דין צוואות בראשון לציון לקחת את הרצונות של המצווה, ולנסח אותם בצורה ברורה ולשון משפטית שאינה משתמעת לשתי פנים.
  3. חיזוק תוקפה של הצוואה – על פי חוק הירושה, הצוואה האחרונה שנכתבה היא הצוואה אשר בתוקף. כתיבת צוואה חדשה מבטלת את הישנה. ולכן חשוב שעל הצוואה יהיה תאריך ברור, שאף אחד לא מטיל בו ספק.
    עורך דין לצוואות ימליץ גם על הפקדת הצוואה אצל רשם הירושות, כך יהיה תיעוד לגבי תאריך ההפקדה כדי למנוע ערעור על תוקפה של הצוואה.
  4. כשירות משפטית של המצווה – במסגרת סכסוכי הירושה ומקרים של הגשת התנגדות לצוואה, לא אחת מטילים ספק בכשירותו המשפטית של המצווה. במקרים שכאלו, צד שהוא בעל עניין יכול לטעון כי בשל מצבו הבריאותי והנפשי של המצווה הוא לא היה מודע למשמעות הצוואה והשלכותיה.

על מנת להימנע ממצבים שכאלו, עורך דין צוואה בראשון לציון ימליץ על קבלת חוות דעת רפואית (למשל באמצעות פסיכוגריאטר) עוד באותו היום. יהיה קשה לערער על חוות דעת שכזו לאחר פטירתו של המצווה. כמו כן, לעיתים מומלץ לערוך צילום וידאו של עריכת הצוואה.

אלו הן כמה סיבות טובות מדוע לא לעורך את הצוואה לבדכם, ולהיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני צוואה.

עורך דין צוואה בראשון לציון

עורך דין צוואות בראשון לציון

בהזדמנות זו אומר כמה מילים על המקרים בהם אדם נפטר ולא הותיר אחריו צוואה. בשפה המשפטית זוהי ירושה על פי דין. כלומר במקום חלקות העיזבון על פי הכתוב בצוואה, העיזבון יחולק על פי הכתוב בחוק הירושה.

חוק הירושה קובע עקרונות לחלוקת הרכוש, ומגדיר את אחוזי החלוקה ואלו שיהנו ממנה. לא תמיד זהו המצב האידאלי, ולכן רוב האנשים מעדיפים לכתוב צוואה.

ישנן בעיות שונות העלולות להתעורר בירושה על פי דין, למשל בקרב אלו שיש להם ילדים מנישואים קודמים. למשל אם אדם התחתן בשנית, ויש לו ילדים רק מהנישואים הראשונים. לאחר מותו רכושו יחולק בין האלמנה לבין ילדיו. אך בבוא היום בו תלך לעולמה האלמנה, ילדיו לא ירשו אותה.

זוהי עוד סיבה מדוע חשוב לעשות צוואה, ובמקרים רבים אפילו צוואה הדדית בין בני זוג.

עורך דין צוואה בראשון לציון

עורך דין לצוואות

המסקנה היא ברורה, אין להקל ראש בכל הקשור לצוואות. מוטב לפנות אל עורך דין לצוואות על מנת לקבל ייעוץ. עורך הדין יבחן את מצבכם האישי, ויוכל לסוקר בפניכם את הבעייתיות במקרה שאין צוואה.

אין ספק כי עריכת צוואה היא הפתרון המתבקש. עורך הדין יוכל לוודא כי הצוואה תשרת את הצרכים והרצונות של המצווים. תהיה בעלת תוקף משפטי שקשה לערער עליו, ותמנע סכסוכים עתידיים.

עורך דין מגשר אורי עמר עומד לשירותכם במגוון שירותים בתחום המשפחה, לרבות: הסכם ממון, עורך דין הסכם ממון, עריכת צוואה הלכתית, יפוי כח מתמשך, גישור גירושין ועוד.  פרטי התקשורת וכתובת.

 

השינוי מתחיל כאן!
ליווי מקצועי ורגיש לכל סוגי ההסכמים במשפחה
הסכמי ממון, גירושין, צוואות, יפוי כח מתמשך ועוד

מגיעה לכם שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות

×
דילוג לתוכן